Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.03.2012 11:45 - Да бъде есен...
Автор: severianin Категория: Поезия   
Прочетен: 384 Коментари: 1 Гласове:
1



ДА БЪДЕ ЕСЕН

        “О, есенен вятър, вълшебен есенен вятър...”
                        Карлос ПЕЛИСЕР, “Стихове за есенния вятър”

Замръквам пак сред януарски сприи
сред синкавия поанлас безбрежен
на този девствен сняг.
И вихър снежен
приспивна песен в ледни клони вие.

И пролетните ветрове са спомен,
и мит забравен – пролетта зелена;
край мен е неприютно и студено
и бялото се губи в мрак огромен.

А спомням ли си пролетта?
Далече
са утрините слънчеви и топли –
на вятър зимен ледените вопли
до свършека да слушам съм обречен.

На лятото жаравата стопена
не помня вече.
Тя е пепел сива.
Днес ме затрупва зима мълчалива
и пада дълга ледна нощ над мене.

Но да забравя есента – не мога...
Не тая есен с дъждове безкрайни,
а другата – златиста и омайна,
с последната тъй сладка изнемога
на чувствата, узрели най-накрая,
със ветровете, дишащи прохлада,
с измамата, че още с теб сме млади...

О, лято циганско, сезон нетраен
на есента в златистите предели,
о, ветрове на порива последен,
отрекли гордо оня вихър леден,
смразяващ соковете полудели...

Тя, тая златна есен, продължава!
Сред поанласа на снега безбрежен,
сред моя ден, отдавна вече снежен,
не просто продължава – побеждава

и съсъка на вятъра в клонака,
и преспите, които ме притискат,
и оня мрак, пристъпващ все по-близко,
и ледената нощ, която чака...

Вълшебен вятър есенен – не спирай
да ми изпращаш своята прохлада,
да ме залъгваш, че сме още млади,
че в златна есен никой не умира;

не спирай да ми носиш тиха песен
и топъл дъх от циганското лято –
по-сладостно, по-мъдро, по-богато...
Бъди със мене!
И да бъде есен!

 



Тагове:   Да,   бъде,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. riaria - Есента- сезонът на съзерцанието
30.03.2012 17:26
В сезона на есента човек най-сетне остава на спокойствие. Със себе си. Тогава преоткрива нещата от друг ъгъл. Вижда ги обляни с нова светлина - на интимността и уединението. На заслужената почивка след изминатия път, преди тръгването...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: severianin
Категория: Поезия
Прочетен: 27457
Постинги: 30
Коментари: 41
Гласове: 171
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031